Nasıl da güzel bir gün değil mi?

Metroya göre izbanı seviyorum ben mesela, metro daha yeni teknolojiyle üretilmiş yada bana öyle geliyor da olabilir. Metroya göre daha yavaş gittiğinden belki de.Zamana ayak uyduruyor fakat eskiden de izler taşıdığından. İnsanlarda da öyle insanları seviyorum ben. Cep telefonu var. İnterneti deli gibi kullanıyor ama akşamları çayın yanına Mısır patlatan insanları seviyorum mesela. Zamana ayak uydurmuş ama eskiye de bağlı kalmış insanlar. Gezgin mesela oradan orayageziyor kız arkadaşı ya da erkek arkadaşıyla, boy boy fotoğraflar paylaşıyor gezdiği gördüğü yerlerden her şey göz önünde eskisi gibi gizli saklı yapmıyor fakat evlenmeye geldi mi sıra, yapıyor tuzlu kahvesini damada ya da alıyor bir demet kırmızı gül ve çikolata çalıyor sevdiği kızın kapısını. 

            Belki zamanla unutulacak eskiden böyle böyle yapılıyormuş diye anlatılacak günümüzden yada annemizin zamanından kalan adetler. Yerini kimbilir neler alacak. Annemin köyünde gelini atla almaya gelirlermiş mesela beyaz atına bindirir bütün köyü gezerlermiş. Kız evinden oğlan evine kadar. Masalar kurulur içkiler içilir.Oğlunun yuvasını yapmanın gururuyla en coşkulusundan yaşanırmış her şey. Evet!Hala gelin almaya gidiliyor arabalar konvoy olup kornalar çalarak geliyor gelin oğlan evine yine aynı coşku var her düğünde. Ama o beyaz attan pek eser kalmadı tabi.  

           Evet. Şimdi inmekzorundayım camına başımı dayayıp bu satırları karaladığım metrodan. Çünküyetişmek zorunda olduğum bir işim var benim de koşuturarak inen herkes gibi.Belki beyaz gömleğimin kolları mürekkep olmasın diye taktığım kolluklarım yokçünkü artık mürekkepli kalem kullanmıyorum. Daktilom da yok kolumu mürekkepyapacak bilgisayarlarımız var hem de iki ekran birden. O günlerden kalan birşey var elbette ve eminim daha çok uzun süre masamın en kıymetlisi

-demli bir bardak çay-.

O zaman içelim çayımızı bakalım keyfimize takılmayalım eskiye bakalım günümüze derken aklıma geldi bugün ne güzel gün “Cuma”. O zaman Mutlu bitsin haftanız mis gibi olsun hafta sonunuz.

2 comments

Yorum bırakın